چگونه یک آشپزخانه صنعتی کوچک طراحی کنیم

چگونه یک آشپزخانه صنعتی کوچک طراحی کنیم؟

چگونه یک آشپزخانه صنعتی کوچک طراحی کنیم

یک آشپزخانه صنعتی با طراحی ایده آل، مجموعه ای کارآمد ، ایمن و سودآور برای آماده سازی غذا می باشد. یک آشپزخانه صنعتی ارگونومیک با تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب ، مالک + سرآشپز و کارکنان خودو در نهایت مشتریان را همیشه راضی نگه خواهد داشت.

کار کردن در چنین آشپزخانه ای به مراحل کوتاه تری نیاز دارد و نتیجه بهتری حاصل می شود. برنامه ریزی دقیق در طراحی آشپزخانه صنعتی، علاوه بر ذخیره سرمایه در زمان ساخت، سود آوری آشپزخانه در زمان کار را نیز بالا می برد. نقشه آشپزخانه های صنعتی بر اساس فضای مورد نیاز، تجهیزات و بودجه طراحی می شوند.

گام نخست :
فهرست یا منویی دقیق با جزئیات کامل، روش نگهداری و آماده سازی از تمام غذاهایی که قصد دارید در آشپزخانه صنعتی طبخ کنید تهیه نمایید. این یکی از مهم ترین مراحل طراحی آشپرخانه صنعتی بوده و می بایست حتما پیش از انتخاب فضا و تجهیزات تهیه شود.

پیش از آنکه بدانید چه غذایی می خواهید آماده کنید هرگز نمی توانید بدانید به چه تجهیزاتی نیاز خواهید داشت. مواردی که قصد دارید در آینده به منوی خود اضافه نمایید را نیز در نظر بگیرید. یک آشپزخانه صنعتی مورد تایید به عنوان مثال رستوران، فست فود و کلاسیک فود برای اضافه کردن سوپ، سالاد و یا انواع سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا نیازی به پروانه بهداشت مجدد نخواهد داشت .
برنامه ریزی دقیق می تواند جلوی هزینه های سرسام آور تغییر تجهیزات و ساخت و ساز را بگیرد که کافیست با مشاوران شرکت آرمان با شماره های02166816854و02166816418 در این زمینه صحبت بفرمایید ، لازم به ذکر می باشد که این مشاوره  در هدف خدمت به پیشبرد مناسب کار شما  مشتریان عزیز صورت خواهد گرفت.

چگونه یک آشپزخانه صنعتی کوچک طراحی کنیم
چگونه یک آشپزخانه صنعتی کوچک طراحی کنیم

گام دوم :
فهرست دقیقی از تجهیزات مورد نیاز به همراه اندازه های دقیق هر دستگاه برای پخت غذاهای خود ، شامل قسمت انبار خشک، سردخانه زیر و بالای صفر، قسمت پخت اصلی و محل تحویل و سرو غذا تهیه نمایید. هر کدام از تجهیزات صنعتی می بایست کد سلامت داشته باشند.

مشخص نمایید که آیا فضای سردخانه قابل راه رفتن نیاز دارید یا یک یخچال ایستاده و فریزر ایستاده به همراه اندازه و مقدار تجهیزات ، به علاوه محل آماده سازی و تحویل غذا ، میزان فضای مورد نیاز در آشپزخانه شما را تعیین می نماید،توصیه می شود با توجه به اینکه معمولا اشخاصی که در این زمینه سرمایه گذاری می کنند متخصص در فضای آشپزخانه نیستند قبل از هر اقدامی با یک آشپز ماهر مشورت کرده و از تجربیات او استفاده کنند.

چگونه یک آشپزخانه صنعتی کوچک طراحی کنیم

گام سوم :
مکان آشپزخانه صنعتی کوچک خود را تعیین نمایید. مشخص کنید که آیا ساختمان جدیدی خواهید ساخت و یا یک مکان تجاری موجود را تغییر مدل خواهید داد. با سازمان مربوطه تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تجارت شما در منطقه با مشکل مواجه نخواهد شد.

گام چهارم :
اگر در حال بازسازی یک ساختمان هستید اندازه های دقیق فضاهای موجود را بگیرید. مکان پنجره ها، درها و کلید و پریزها، خطوط لوله کشی و تخلیه کف را یادداشت نمایید. طرحی از فضاهای موجود ترسیم نمایید و جنس کف، دیوارها و سقف و همچنین محل وسایل گرمایشی و سرمایشی و خروج هوا را در آن مشخص نمایید. در مورد یک ساختمان جدید طراحی اولیه از اندازه ها و ویژگی های ساخت و ساز تهیه نمایید.

گام پنجم :
برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید از فضای آشپزخانه صنعتی خود استفاده نمایید. ارگونومی اولین گزینه ایست که در ارتباط با فضای کار آشپزخانه باید در نظر گرفته شود. . آشپزخانه های تجاری باید برای بهره وری حداکثر نیروی کار، ایمنی و کارآیی طراحی شده باشند.

اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای جابجایی ظروف داغ و مواد اولیه حجیم وجود دارد. اگر کارکنان محبور نباشند برای انجام یک کار زمان زیادی برای حرکت های اضافی هدر دهند کارایی شان بالاتر رفته و خستگی و آسیب دیدگی کاهش می یابد.

گام ششم :
با بازرس محله و شهر خود تماس بگیرید و نقشه برنامه های اولیه خود را به او نشان دهید تا مشکلی وجود نداشته باشد. بهداشت و کد آتش نشانی می بایست کنترل شود. ممکن است برای برآورده کردن این موارد ، به بازسازی نیاز داشته باشید. مقررات حاکم به شما خواهد گفت تا چه حد یک آشپزخانه صنعتی باید به دور از هر گونه چاه یا محل تخلیه زباله و یا دفع فاضلاب باشد.

همچنین اندازه و درجه حرارت ظرفیت مخازن آب داغ و طراحی و محل مناطق ذخیره سازی مواد غذایی را به شما اطلاع خواهند داد. اطمینان حاصل کنید که یک کپی چاپ شده از تمام قوانین و مقررات طراحی فضای آشپزخانه تجاری را دریافت کرده اید. مقررات متفاوتی در هر دولت وجود دارد که وابسته به محل، اندازه آشپزخانه و میزان مراجعه کنندگان به شما جواز کسب می دهند. حتی ممکن است در شهرستان ها قوانین متفاوت باشند.

گام نهایی :
یک معمار و یا پیمانکار ساختمان حرفه ای برای طراحی آشپزخانه صنعتی، ترکیب تمام سازه ها با در نظر گرفتن قوانین بخش بهداشت استخدام نمایید.

قبل از خرید تجهیزات و یا شروع ساخت و ساز و یا بازسازی، باید نقشه دقیق کار مجددا توسط هر دو بخش بهداشت و بازرس آتش نشانی بررسی و رسما تایید شده باشد. نقشه های شماتیک باید شامل سیم کشی الکتریکی ، نقشه های نصب و راه اندازی تجهیزات ضد حریق، راه های اضطراری و دسترسی به لوله کشی و نصب و راه اندازی برنامه های الکتریکی و یک لیست کامل از تمام مصالح ساختمانی باشد.

با توجه به اینکه بسیاری از تجهیزات آشپزخانه شما باید با ابعاد آشپزخانه صنعتی شما ساخته شود(مثل هود و کابینت و سردخانه و…) یک ماه قبل از اتمام کار تجهیزات خود را سفارش دهید.

برای مشاوره در زمینه طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی می توانید به صورت رایگان با کارشناسان مجرب شرکت ما تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس شرکت تجهیزات آشپزخانه صنعتی آرمان

۰۲۱۶۶۸۱۶۴۱۸

۰۲۱۶۶۸۱۶۸۵۴

لینک کانال تلگرام شرکت https://t.me/armanmaham

 صفحه اینستاگرام شرکت tajhizat_arman

  1. یحیی پاک عقیده

    با سلام و احترام
    در نظر دارم آشزخانه صنعتی با کلیه تجهیزات مکانیزه با ظرفیت حداقل 6000 نفر تاسیس نمایم لذا در صورتیکه تجهیزات مناسب با کیفیت بالا موجود هست با کاتالوک ارسال فرمایید ضمنا فضای در نظر گرفته در یک طبقه 500 متر مربع می باشد . گلیه غذا ها بیرون بر می باشد .
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *